söndag 11 januari 2009

Brunt, svart, beige...

... är färger jag tycker om. Gärna i kombination.




Tofflor, stickade och virkade i dubbelt garn. Nästan bara raka bitar, mycket enkelt.


Mina knasvantar. De ser inte kloka ut, men jag gillar dem och använder dem mycket. Stickade som raka pulsvärmare med hål för tummen. Virkade tummar och fingertoppar, och virkade kanter.

Sjal, stickad från ena hörnet till det andra, i ett fantastiskt mjukt garn som jag köpte i Tyskland för några år sedan. När jag besöker nya platser köper jag inte prylar som souvernirer, jag köper garn.




Halsduk, virkad i fasta maskor. Man virkar bara i bakre maskbågen, vilket gör att man kan få olika randning på fram- och baksidan, om man vill.






1 kommentar:

  1. vantarna är verkligen superroliga och sjalen ser ut att vara gjord av fågeldun. Den är fin.

    SvaraRadera