måndag 30 mars 2009

Säsongens sista textilträff

Sista textilåterskarträffen för denna säsong drog EN hel besökare. Men hon var flitig och blev färdig med sitt förkläde som hon började på förra gången. Tyget var nog ett draperi i sitt förra liv. Så här ser det ut när jag provar:

Och här ser man de fina banden som dekorerar:


Själv ägnade jag mig åt att laga fickorna på ett par jeans, och en sprucken söm på ett par svarta byxor.


Vänster: trasigt Lagat, bl a med en tygbit jag hittade





De svarta före lagning

...och varför texten inte hamnar där jag vill kan jag inte lista ut...


På förra träffen, för två veckor sedan, sydde jag ett sticknålsfodral av ett före detta örngott.







3 kommentarer:

  1. Snyggt fodral! Själv har jag gjort sådana (fast med LITE bredare fickor!) till vårt matsilver. Hur praktiskt som helst!

    SvaraRadera
  2. Tack för ett trevligt stickkafé igår. Jag fortsatte virka violer när jag kom hem. Har det blivit några blommor än för dig?

    SvaraRadera
  3. Fodralet är jättebra, särskilt eftersom stickorna inte kan ramla ur, och det dessutom finns plats för fler. Jag har inte riktigt alla storlekar än :-)

    Tack själv, Rosa! Boken du visade, med alla blommorna, förgyllde resten av kvällen. Dessa små utsökta virkade fuchsior... suck... Nej, här har inte blivit några blommor än. Ikväll har jag repat med gamla dansbandet som ska återförenas, så jag har inte haft tid att sitta still med en virkning!

    SvaraRadera