torsdag 5 februari 2009

Gamla sittunderlägg

Eller sittdynor eller vad det heter...
Dessa är inte nya men jag gillar dem och vill visa dem ändå. Det virkade har jag gjort av restgarner, plast och tygremsor. Ena sidan är virkad av restgarner, fyra trådar samtidigt i olika nyanser av blått och grönt. Jag virkade på tills ett garn tog slut, då tog jag ett nytt restnystan och fortsatte. Det blev massvis med trådändar på baksidan, men min son kom på att jag kunde göra en baksida och bara lämna trådarna inuti, så de bidrar till tjockleken. På andra sidan hade jag plast- och tygremsor tillsammans. Tyget gör det lättare att virka av plasten. Den sidan har jag neråt när dynan är med ute i naturen.


"Spillvärme" heter den av skinnbitar, och den har jag inte gjort själv. Köpte den på Hemslöjden i Visby för ett tag sedan.
Visst är den läcker!

1 kommentar: