onsdag 18 februari 2009

Slöjdträffar och annat

Bara två pers kom till textilåterskaparträffen i söndags. Vi försjönk i meditativt knappsorterande, petade lite bland tyger och garner, hade en minivirkskola en liten stund, och drack kaffe... Jag fick några tips om den gamla ullväskan som blivit liggande länge nu. Funderar på röda knappar som dekoration... Till nästa gång säger vi SKÄRP DIG! och har skärptillverkning som tema. Men det går förstås bra att skapa precis vad som helst, precis som vanligt.




På måndag 23/2 är det handarbetscafé på Gråbobiblioteket där jag jobbar. Garn och nålar finns för den som är nybörjare och vill prova på att virka eller sticka. Ungdomarna från fritidsgården vägg i vägg ska fixa fikabröd åt oss.

Jag jobbar på med min hysteriska halsduk. Fyra ringar är färdiga, och två till på väg. Äntligen har jag en ny cd/mp3-freestyle, då blir det mer handarbetat. Och promenerat och städat och diskat :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar