tisdag 24 februari 2009

Mysig slöjdkväll

Ikväll har jag varit i Langska huset, Hemslöjdens vackra hus i Visby. Det är alltid så trevligt, själen lägger sig på rygg och spinner, och glädje och inspiration flödar. Deltagarna gör de mest fantastiska saker. En ung man gör vättar av trä. En kvinna gör en sparbössa i nålbindning, en annan gör en sittpuff hon ska fylla med tovningsspill, en tredje stickar en vacker kofta med bröllopsdeadline. Själv njuter jag av sällskapet och kärleksmumsen, och knåpar på i långsam takt med min hysteriska halsduk. Strax ska jag avrunda kvällen med en bra bok ("Paris-Dakar" av Jens Liljestrand) och ett glas rött vin i badkaret. Ledig i morgon...

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt det verkar. Jag MÅSTE ta mig dit.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är på tiden! Du kommer inte att ångra dig :-)

    SvaraRadera